Libero

​Et hold skifter først deres libero med en bagspiller dernæst, inden for samme spilperiode, med en anden libero. Er det tilladt for et hold at gøre sådan?

Et angrebdsslag fuldføres fra en bold der kom fra en libero som stod med den ene fod i angrebszonen og spillede bolden med to af sine knoer. 1. dommeren lader spillet forsætte. Er dette korrekt?

En libero står ifølge 2. dommeren i angrebszonen og hæver en bold med fingerslag til en spiller som angriber bolden helt over nettets overkant. Skal 2. dommeren fløjte denne fejl?

Regel 19.3.2.9

Regel 19.3.1.4

Guidelines 28.12