Blokering

1. dommeren dømmer overrakt da en spiller hopper op og "tipper" bolden. En del af bolden befinder sig stadig i spillerens spilområde men hun berører også en del af bolden der befinder sig i modstandernes spilområde. Er dette korrekt af 1. dommeren?

En spiller hopper op for at blokere men trækker armene ned. Han bliver ramt på ryggen mens han er i luften. Er dette en blokering? Og hvor mange berøringer har holdet tilbage, før bolden skal sendes over til modstanderne?

Regel 11.1.1

Guidelines 14.3

Regel 14.1.1