Angreb og bagspiller

En hæver, som er tilbage, hopper op og spiller bolden over nettet idet bolden er fuldstændigt over nethøjden. 1. dommeren dommeren dømmer angrebsfejl.

Et angrebdsslag fuldføres fra en bold der kom fra en libero som stod med den ene fod i angrebszonen og spillede bolden med to af sine knoer. 1. dommeren lader spillet forsætte. Er dette korrekt?

En libero står ifølge 2. dommeren i angrebszonen og hæver en bold med fingerslag til en spiller som angriber bolden helt over nettets overkant. Skal 2. dommeren fløjte denne fejl?

En hæver er bagspiller og løber frem i angrebszonen for at hæve bolden. Han hopper og hæver bolden bagover men bolden svæver over nettet og en modstander spiller bolden ned på gulvet.

Er det korrekt af 1. dommeren at dømme bolden i gulvet, eller blev der begået en anden fejl?

Regel 13.3.3

Regel 13.3.6, Guidelines 28.12,

Regel 23.3.2.3

Regel 13.3.3